tisdag 24 april 2012

Hoppas skiten gör nytta...

...för särskilt kul eller behagligt är det då verkligen inte med långa intervaller. Körde samma upplägg som passet för ungefär två veckor sedan med 6*500 meter med 2 min vila mellan varje intervall undantaget mellan nr 4 och 5 då det är dubbel vila. Därtill uppjogg och nedjogg.

Den här gången fumlade jag inte med klockan som förra gången då jag visserligen generellt gjorde något bättre tider men faktiskt inte riktigt vet hur korrekta de var. Den här gången tryckte jag på rätt knappar på klockan och vet med säkerhet att de fyra första låg på tider mellan 2:00 och 2:02 samt de två sista på 2:08. Min kortsiktiga målsättning är att kunna leverera sex raka intervaller under 2:00 och dit har jag fortfarande en bit kvar men det är långt ifrån ouppnåeligt före sommaren.

Mest slående är (som alltid numera känns det som) hur mycket snabbare jag återhämtar mig. Vid återhämtning sittandes på huk har jag inga som helst problem längre med att få ner pulsen under 100 under de två minuternas vila mellan tjurrusningarna och på nedjoggen kunde jag ikväll väldigt enkelt och utan tillstymmelse till skenande puls hålla en fart klart under 6:00 min/km.

Imorgon blir det en ny motionscykeltur och i övermorgon Bokismilen. Första gången jag kör tre schemlagda träningspass utan någon vilodag emellan. Tror inte det ska orsaka några bekymmer men man vet ju aldrig och viktigast under de här tre dagarna är nog att lyssna på kroppen så att jag inte missar skadekänningssignaler eller liknande. En riktigt kittlande utmaning väntar nämligen på lördag och den vill jag absolut inte missa - jag har nämligen en revansch att utkräva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar