torsdag 17 maj 2012

Återseende på muren

Efter en märklig föregående vecka som avslutades med en oerhört försiktig milrunda i Bokis på söndagen på strax under 59 minuter där det först kändes ok men det usla näringsintaget under flera dagar till sist gjorde sig påmint bestämde jag mig för att flytta om lite i den här veckans planering och ge mig själv två heldagars vila. Någonstans på vägen återfick jag krafterna och när det till sist på onsdagseftermiddagen var dags för ett återseende med Alex åtta veckor efter vårt första backpass oroade jag mig inte för kraftlöshet utan för de många glas öl och den onödiga jägershot jag hällt i mig kvällen innan på ett leverantörsevent.

Allt annat än att jag hade närmat mig Alex skulle varit en oerhörd besvikelse med tanke på hur konsekvent jag trots allt tränat dessa veckor. Det visade sig dessutom direkt att en sparringpartner i backen gjorde att man lyfte sig ytterligare vilket också jämförelsen nedan med de tre föregående passen visar (saknar data från vårt gemensamma första pass):

05 april (sek): 50-50-50-54-56-57-59
17 april (sek): 50-51-51-51-51-52-51-52
03 maj  (sek): 50-50-51-51-49-49-51-52-53
16 maj  (sek): 46-47-47-46-47-47-50-51-52-53


Kan inte vara annat än oerhört nöjd med insatsen på 10*200 meter backe som alltså utfördes halvbakis. Vilken enorm utveckling!

Alex valde lite försiktigt att ligga bakom mig under de första fem intervallerna och gick sedan som jag förstod det helt för fullt under de sista fem. Trots detta var jag bara 1-2 sek efter honom på de intervallerna och kunde dra nytta av hans rygg som en draghjälp istället för att se den som en försvinnande punkt som bara flöt iväg längre och längre bort.

Tittar man på tiderna kan man också konstatera att jag verkligen gjorde en superinsats. Kan inte vara annat än oerhört nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar